SerbianEnglishGermanRussian
Header

Vi ste ovde: Početna / Reference / Mostovi / Železničko-drumski most preko Dunava, Novi Sad

Železničko-drumski most preko Dunava, Novi Sad, (Glavni projekat) 2011.(2012-2014.)
RRBNS



RRBNS

Investitor:
Železnice Srbije a.d., Beograd.
Finansiranje:
Delegacija Evropske komisije za Srbiju;
Pokrajina Vojvodina;
Grad Novi Sad.
Generalni izvođač:
JV Azvi S.A., Španija,
Taddei S.p.A., Italija,
Horta Coslada S.L., Španija.
Podizvođači:
Glavni projekt konstrukcije mosta:
DEL ING d.o.o., Beograd.
Glavni projekt fundamenata i stubova:
ENCODE d.o.o., Beograd.
Sklapanje konstrukcije mosta:
Mostogradnja a.d., Beograd.
Lansiranje konstrukcije mosta:
Mammoet, Rotterdam, Holandija.
Kablovi vešaljki:
VSL, Saint Legier, Švajcarska.
Ležišta i dilatacione sprave:
FIP Industriale, Servazzano, Italija.
Revizija Glavnih projekata:
Institut Kirilo Savić a.d., Beograd.
Inzenjer:
JV DB International, Nemačka,
Egis International, Francuska.

OSNOVNE INFORMACIJE O MOSTU

Most je projektovan prema Projektnom zadatku Železnica Srbije, Urbanističkim uslovima Novog Sada, tehničkim uslovima raznih institucija i Tenderskim dokumentima.

RRBNS

Odgovorni projektant::
Aleksandar Bojović, dipl.ing.građ.
Projektanti (svi dipl.ing.građ):
Prof. Dr. Zlatko Marković
Dimitrije Aleksić
Marko Pavlović
Milan Spremić
Novak Novaković
Uroš Kostić
Boško Janjušević
Konsultant za arhitekturu mosta i 3D-vizuelizacije:
Petar Bojović, M.Arch.

UGOVORNE OBAVEZE

Glavni projekt konstrukcije mosta
Tehnička dokumentacija za izvođenje:
Glavni projekt privremenih stubova za lansiranje konstrukcije mosta
Proračuni konstrukcije koji prate montažu kablova i ponašanje kablova do kraja izgradnje mosta
Program probnog opterećenja mosta
Program monitoringa mosta

RRBNS

Najvažniji elementi Projektnog zadatka

  • most mora da bude na mestu starog mosta (1963-1999.);
  • most mora da bude lučni i čelični (urbanistički uslov);
  • most mora da ima dva koloseka, dve drumske trake i dve pešačko-biciklističke staze;
  • projektne maksimalne brzine vozova: putnički – 160 km/h, teretni – 120 km/h;
  • maksimalno vertikalno ubrzanje konstrukcije, pri šemi voza LM71 na jednom koloseku: 1,3 m/s2;
  • maksimalno iskoristiti fundamente starog mosta.

Osnovne dimenzije mosta, materijali, stubovi i fundamenti odgovaraju rešenjima iz Idejnog projekta.

Razlike u odnosu na Idejni projekt

  • kablovi vešaljki su sa dijagonalnim rasporedom, (a ne vertikalnim);
  • debljina kolovozne ploče je povećana sa 250 mm na 300 mm, (u zoni oslonaca lučnih mostova i na 400 mm).

Železničko-drumski most preko Dunava, Novi Sad, (Idejni projekat) 2008-2009.

Most u Novom Sadu jeste

  • most sa najvećim stalnim teretom u Srbiji;
  • most sa najvećim saobraćajnim opterećenjem u Srbiji:
  • prvi železnički most u Srbiji projektovan po Evropskim normama;
  • lučni mostovi raspona 219 m i 177 m su prvi i drugi na svetu po veličini raspona železničkih mostova, sistema punih lukova sa zategama.

LITERATURA

Bojović,A., Marković,Z. Mora,A., Blom,J., Aleksić,D., Pavlović,M., Spremić,M., Novaković,N., Janjušević,B.:
Glavni projekt Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu.
(Detailed design of the railway road bridge in Novi Sad)

Konferencija Savremena građevinska praksa 2012. Zbornik radova, str. 75-88.
(Conference Contemporary civil engineering practice 2012. Proceedings, p. 75-88).
Organizatori: Fakultet tehničkih nauka, Departman za građevinarstvo i geodeziju,
Društvo građevinskih inženjera Novog Sada.
Editori: Radomir Folić, Vlastimir Radonjanin.
Andrevlje, 17-18. maj 2012.

Bojović,A., Marković,Z. Mora,A., Blom,J., Aleksić,D., Pavlović,M., Spremić,M., Novaković,N., Janjušević,B.:
Glavni projekt Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu.
(Detailed design of the railway road bridge in NovI Sad)
Simpozijum 2012 Društva građevinskih konstruktera Srbije. Zbornik radova, str. 39-50.
Vrnjačka Banja, 19-21. septembar 2012.
DOWNLOAD

Bojović,A., Marković,Z., Mora,A., Blom,J., Aleksić,D., Pavlović,M., Spremić,M. Novaković,N., Janjušević,B.:
Railway road bridge across the Danube in Novi sad – Design and construction
The Eight International Conference „Bridges in Danube Basin“.
Timisoara – Belgrade, 4-5 October 2013.
Editors: E. Petzek, R. Bancila.
Procedings, p.139-150. Springer Vieweg, Springer Fachmedien Wiesbaden 2013.

Bojović,A., Marković,Z., Casasola,L., Mora,A., Aleksić,D., Pavlović,M., Spremić,M., Novaković,N., Pavić,L., Blom,J.:
Projekat i gradnja Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu.
(Design and construction of the railway road bridge in Novi Sad)

Konferencija Savremena građevinska praksa 2014. Zbornik radova, str. 21-35.
(Conference Contemporary civil engineering practice 2014. Proceedings, p. 21-35).
Organizatori: Fakultet tehničkih nauka, Departman za građevinarstvo i geodeziju,
Društvo građevinskih inženjera Novog Sada.
Editori: Radomir Folić, Vlastimir Radonjanin.
Andrevlje, 22-23. maj 2014.

DOWNLOAD

PREZENTACIJE

Međunarodni sajam građevinarstva, Beograd, 2013-04-17.
DOWNLOAD

The Eight International Conference „Bridges in Danube Basin“. Timisoara, 2013-10-04.
DOWNLOAD

Stručna poseta sa prezentacijom - Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu
DOWNLOAD

Međunarodni naučno-stručni skup društva građevinskih konstruktera Srbije - DGKS. Održan 24-26. septembara 2014. godine u Novom Sadu
ŽELEZNIČKO-DRUMSKI MOST U NOVOM SADU – RACIONALNOST KONSTRUKCIJE MOSTA
Prezentacija - DOWNLOAD
Članak iz zbornika radova - DOWNLOAD

BITNE POJEDINOSTI I ZANIMLJIVOSTI

Bitne pojedinosti i zanimljivosti
DOWNLOAD